reza
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 2
دیروز : 2
افراد آنلاین : 1
همه : 309
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس



تسمه تايم چيست؟
اصطلاحاً زمان بندي اين است كه از مكانيسم زمان بندي موتور براي ساختن هر سيلندر دقيقاً استفاده كنيد: هنگامي كه پيستون فقط تا مركز مرده بالا قرار دارد ، شير تازه بسته شده و شمع فقط روشن مي شود. كل مي تواند اطمينان حاصل كند كه ضربه پيستون ، باز شدن سوپاپ و ترتيب احتراق مي تواند بدون ايجاد تلاطم موتور همزمان شود.


علائم مشكلات تسمه تايم:
هنگامي كه خودرو در حال كار است ، سرعت خالي ناپايدار است و به راحتي مي توان آن را متوقف كرد ، عمدتا به دليل سوختگيري ضعيف ، شتاب ضعيف و لرزش شديد موتور. هنگامي كه اين شرايط يافت مي شود ، عيب يابي اجزاي مدار مانند دريچه گاز مشكل زمان بندي است.


علاوه بر اين ، اگر تسمه تايم به طور كامل شكسته شود ، باعث باز و بسته شدن شير در زمان اشتباه مي شود. پيستون در زمان نامناسبي بالا و پايين مي رود در اين زمان سوپاپ و پيستون با يكديگر برخورد كرده و باعث آسيب به سوپاپ و پيستون شده و باعث از كار افتادن موتور مي شود و موتور بايد در مواقع شديد تعمير اساسي شود. موارد
در مورد چرخه جايگزيني تسمه تايم ، به طور كلي ، خودرو بايد در هنگام حركت 60 تا 100 هزار كيلومتر تعويض شود. چرخه جايگزيني توصيه شده توسط سازنده داراي حاشيه خاصي است ، بنابراين هنگام تعمير و نگهداري عادي از بازرسي تسمه تايم غافل نشويد. با توجه به وضعيت واقعي ، قضاوت كنيد كه آيا تسمه تايم مي تواند همچنان مورد استفاده قرار گيرد يا خير. در صورت ايجاد ترك يا سايش ، تعويض تسمه تايم را در نظر بگيريد.


البته برخي خودروها به جاي تسمه تايمر از زنجير تايم استفاده مي كنند. در مقايسه با تسمه تايم ، زنجيره مي تواند بيشتر دوام بياورد. بسياري از توليد كنندگان نيز زنجيره زمان بندي را "بدون تعمير و نگهداري مادام العمر" مي نامند. اين جعلي نيست. اما چرا هنوز بسياري از توليدكنندگان از كمربند استفاده مي كنند؟


از آنجا كه كمربند داراي مزاياي صداي كم و انتقال دقيق است ، در انتقال اين مكان به طور گسترده و كاملاً مورد استفاده قرار گرفته است. اگر از چرخ دنده ها و موارد مشابه استفاده مي كنيد ، اين عمل را مي توان از نظر تئوري كامل كرد ، اما قطعاً سر و صدا بسيار زياد خواهد بود. با صداي بلند در حال حاضر هنوز تعداد زيادي خودرو از تسمه تايم استفاده مي كنند ، اول اينكه با توجه به هزينه توليد و مسائل مربوط به تعويض پس از فروش ؛ دوم اينكه تسمه تايم داراي ويژگي هاي صداي كم و صداي زياد زنجيره زمان بندي است.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۳۲:۳۵ ] [ reza ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب